adidas tubular adidas yeezy adidas gazelle adidas schuhe new balance nike air force adidas zx flux nike air max 90 asics schuhe nike air max adidas nmd adidas superstar converse schuhe nike air max thea adidas stan smith nike air max 2016 nike huarache adidas ultra boost nike free

Özkan Eroğlu
 
Generic Cialis Soft Kamagra Jelly Generic Female Viagra Generic Viagra Super Active Generic Priligy Generic Cialis Professional Viagra bestellen Viagra Tabletten Cialis kaufen Cialis Generika kaufen Viagra kaufen Cialis 20mg Pas Cher Acheter Generic Propecia Acheter Super Avana Levitra en ligne Viagra gebruiksaanwijzing Lida Afslankingskoffie Viagra kopen Priligy kopen met 60mg Dapoxetine Kamagra kauwtabletten kopen Sildenafil Priligy Cialis Jelly Cialis Original Viagra Generico Cialis Originale Kamagra 100 mg Kamagra Oral Jelly
Ana Sayfa  |  Özgeçmiş ve Faaliyetler  |  Makale ve Deneme  |  Köşe Yazıları  |  Misafir Köşesi  |  Duyurular  |  İletişim
cialis generika kamagra australia cialis preise cialis kaufen cialis bestellen levitra generika viagra online kaufen kamagra bestellen cialis generika kamagra oral jelly kamagra 100mg prix cialis cialis generique kamagra gel viagra prix viagra pour homme acheter cialis kamagra prix viagra pas cher cialis 20mg levitra 20
 
  SİZE BİR ONARIMIN ÖZETİNİ YAPAYIM…

 

Narmanlı Han onarımı gündeme düştü. Mimarlık, resim ve heykel ile beraber bir bütün olarak görsel sanatlar içinde bir grubu oluştururlar. Önce söz konusu üç alandan biriyle ilgilenen kimsenin, diğer ikisini de hem tarih, hem de felsefe anlamında çok iyi bilmesi gerekir. Buna Sinan Genim de dahil. Bir kere yapılan onarım, dış cephe rengi tercihiyle sınıfta kalıyor ve onarımı yapan kişinin renk, doku gibi resim sanatından öğrenilecek meseleleri hiç bilmediği çok açık şekilde ortaya çıkıyor. Sinan Genim ile ilgili ilk yargımı “Mimar Sinan Ruhsallığı” isimli çalışmamı kaleme alırken, yaptığım kuramsal çalışmalar sırasında vermiştim: Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayını olarak 1988’de basılmış, bence Sinan ile ilgili en çok yönlü yayında (Mimarbaşı Koca Sinan Yaşadığı Çağ ve Eserleri, 2 cilt) kaleme aldığı “Sinan’ın Sivil Yapıları” başlıklı yazısı, kitabın en zayıf metniydi ve savsaklanmış havası veriyordu.

Onarım işi ülkemizde çok zayıf, hemen her sanat meselesinde olduğu gibi. Onarım, belki de mimari ile ilgili birinin en zirve noktada yapması (bizde bir kişinin işinde zirve noktaya ulaşması, çoğunlukla yaşına endekslenir) gereken bir iş; çünkü geriye dönüşü yok. Bu kişinin sitesinde yaptığı işlere baktığımızda hükümet yanlısı işler alan biri olduğu çok açık, tüccar bir zat. Bu sorun değil, keşke işini iyi yapsa da alsa. Bazı grafik tasarımcıları vardır ülkemizde; nitelikli olması istenen işler onlara gider. Bu gayet normaldir ki, o grafik tasarımcılarda da en şiddetle eleştirdiğim konu, tasarımın, tasarlanan ürünün önüne geçmesi durumudur. Sinan Genim’in gerçekten görsel sanatların dile getirdiğim resim ve heykelden habersiz hali öyle fantezilere [Vatikan S. Pierre meydanına da simgesel bir gönderme yapılmış gibi geldi J)))] ulaşmış ki, işte sıkıntı burada. Bu zamanda bilgi çok önemli, daha da önemlisi o bilgiyi yoruma götürmek çok daha önemli. Bilgiden yoruma geçiş bir yaratıcılık işi, bu yaratıcılığı da yaradan her kuluna nasip etmiyor; Sinan Genim’e ise hiç nasip etmemiş…

11 Ocak 2018



        


 
 
Copyright © 2005-2013 ozkaneroglu.com - Sitenin yayın hakları Özkan Eroğlu’na aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.